Tuesday, May 22, 2012

Pieczemy- jablecznik z bita smietana!

Z okazji soboty wzięło mnie na gotowanie/pieczenie i powstało kilka smacznych propozycji, które w niedzielę ze smakiem zjedli goście :) Dzisiaj pokażę moje cudowne ciasto, które jeszcze nigdy mi tak nie wyszło. Skorzystałam z przepisu znalezionego na blogu Margarytki. Ciasto nazywa się 'Jabłecznik z bitą śmietaną', Ja troszkę je zmodyfikowałam ponieważ nie dodałam surowych jabłek. Zamiast tego użyłam 900gramowy słoik prażonych jabłek.

Przepis:

Biszkopt
2 jajka
60 g drobnego cukru
80 g mąki
1 łyżeczka soku z cytryny

Masa jabłkowa:
1 słoik musu jabłkowego (700 g)
2 – 3 średnie jabłka
2 czubate łyżki cukru
2 łyżki wody
galaretka cytrynowa

Masa śmietanowa:
½ l śmietany kremówki
2 pełne łyżki cukru pudru
2 pełne łyżeczki żelatyny
¼ szklanki wody


Pieczemy biszkopt w 160stopniach około 25 minut- aż odejdzie od brzegów. Wyciągamy i odstawiamy aby ostygnął.

 W rondelku podgrzewamy wodę i cukier, dodajemy jabłka ze słoika i chwilę gotujemy. Gorącą masę zdejmujemy z ognia i energicznie mieszając dodajemy cytrynową galaretkę. Odstawiamy na bok do wystygnięcia.


Gdy jabłka są prawie chłodne, wykładamy je na biszkopt (który nadal jest w tortownicy) i wstawiamy do lodówki aby galaretka się ścięła. W międzyczasie możemy rozrobić żelatynę i odstawić aby przestygła.

Jeżeli masa jest już zimna i ma stałą konsystencję zabieramy się za ubijanie masy śmietanowej. 

Ubijamy śmietanę do konsystencji stałej, pod koniec ubijania dodajemy cukier puder i żelatynę, miksując do całkowitego połączenia.

Śmietanę wykładamy na masę jabłkową. Ja wierzch ciasta ozdobiłam falami wykonanymi za pomocą widelca :) Odstawiamy na kilka godzin do lodówki aby wszystko ładnie się ścięło i voila! Ciasto gotowe!





Ciasto jest pyszne i znika bardzo szybko a jeszcze szybciej się przygotowuje. W międzyczasie udało mi się zrobić sałatkę i upiec paszteciki z kapustą i grzybami ale o tym innym razem :)

Pozdrawiam, 

Koralina

1 comment:

  1. mmm ja bym chyba takiego cuda nie stworzyla:)

    ReplyDelete